Veo una voz

 

Introdueix el llenguatge als infants de la següent manera:  

- La figura adulta presenta uns dibuixos que el nen repeteix. 

- Seguidament, introdueix la paraula i el nen/a ho còpia.

- Finalment, l'infant associa gràcies a l'exercici de repetició.

 

El nen/a, individualment un cop adquirit el llenguatge, introdueix adjectius que associa als noms que ha après i les seves característiques.

- Ex. Paul és pájaro.  Pájaro = rápido  

Un cop adquirit aquest pas, el/la mestre ensenya els adjectius reals.

El llenguatge i el pensament són personals, el que diem ens expressa.

Comsky diu, que la "Gramàtica profunda", és un sistema de normes que tenen una determinada estructura natural fixa, que es troba amb instruments que organitzen la percepció visual.

Joseph Church, diu que el llenguatge obre noves perspectives i noves possibilitats d'aprenentatge i d'actuació, controla i transforma les experiències pre-verbals [...] sinó una característica omnipresent de l'individu. També explica que, l'aprenentatge de la llengua transforma a l'individu de tal manera que adquireix capacitat per fer coses noves només o les velles d'una manera nova.

Vigotsky explica que per que hi hagi un "salt dialèctic" (salt de la sensació al pensament) no només ha d'haver-hi una conversació, sinó la tipologia de conversació adequada, és a dir, un diàleg ric en sentit per tal que l'infant aconsegueixi fer el gran salt.

IDEES CLAUS

* És important mantenir diàlegs amb els nens i nenes per aportar una "representació generalitzada de la realitat" que estimuli la intel·ligència i les emocions del nen/a. 

* Hem de transmetre llenguatge i a més a més pensament.

* Els nens reprodueixen (copien) allò que l'adult els hi transmet.

* Les mares, són qui introdueixen als seus fills els adjectius, noms i adverbis per ajudar-los a reorganitzar i raonar sobre múltiples possibilitats del món percebut.

* Un diàleg pobre i una comunicació deficient, generen limitació intel·lectual, timidesa i passivitat.

* Un bon diàleg i un intercanvi comunicatiu ric en la infància desperta la imaginació i la intel·ligència, propicia l'autonomia i la desenvoltura entre d’altres aspectes.